گزارش صنعت مایس توریسم، نگاه و مدلی نوين در صنعت گردشگری

سالانه ده‌ها،صدها و بلکه هزاران نمايشگاه، همايش، گردهمايي، سمينار، کنفرانس، نشست، کنگره، سمپوزيوم و امثال آن پيرامون موضوعات مختلف در سراسرجهان برگزار مي‌شوند. شرکت‌ کنندگان در هر يک از اين برنامه‌ها به فراخور موضوع و اهميت آن چند روزي دور هم جمع شده و پس از بحث و گفتگو و سپري کردن چند روز کاري که جزئيات آن هم طبق يک برنامه زمان‌بندي شده از پيش مشخص و به رويت شرکت‌کنندگان رسيده، ازهم جدا مي‌شوند. نکته جالب توجه در اين ميان، آن است که امکان شرکت در اين برنامه‌ها محدوديت داشته و شرکت کنندگان براي حضور در آن بايد براي اقامت، پذيرايي و امکانات مورد نياز ديگر لازم است پول پرداخته و ميزبان را صاحب انتفاع مادي و معنوي کنند. به اين نوع از گردشگری که طی آن گروه های زيادی غالبا به منظور و با مقاصد ويژه ای دور يکديگر جمع شده و مراسم و گردهمايی های آنان از قبل برنامه ريزی شده و دارای دستور کار خاصی است مايس توريسم (MICE Tourism) می گويند.

جهت دسترسی به فایل کامل گزارش، اینجا را کلیک نمایید

18 آذر 1394